, , ,

Mała architektura, ogromne wrażenie (i żółta niespodzianka)

22:39



 
W tym ogrodzie altanę zdobi ekstensywny ogród na dachu.


Wiosna! Wiosna! Wiosna!  Zakwitły bzy, kasztanowce, forsycje i wiśnie. Zrobiło się zielono i ciepło.  Temperatura w Gdańsku przekroczyła 25 °C.  Dla mnie to czas intensywnej pracy w systemie „pali się!” albo „to miało być na wczoraj”. Przez to  trochę zaniedbałam mojego bloga… Dziś wyrwałam wolną chwilę i postanowiłam nadrobić zaległości.

Po intensywnym tygodniu każdy marzy o chwili wytchnienia. Wyobraźmy sobie wiosenny, ciepły wieczór, przyjaciół, lampkę wina w dłoni, woń kwiatów i żarzące się węgle na grillu. Trudno wyobrazić sobie taki obrazek bez zacisznego domku, zatopionego w zieleni.  To nie tylko miejsce wypoczynku, to także schronienie przed słońcem w upalne dni oraz deszczem w dni niepogody.

Wszystkie ogrodowe budowle powinny nawiązywać do stylu otaczającej architektury a nawet wystroju we wnętrzu. Rośliny podkreślą panujący styl i „ubiorą” nasze ogrodowe domki.

W minionych latach na wystawach  projektanci przedstawiają  futurystyczne elementy małej architektury  – rodem z filmów science fiction. W polskich ogrodach królują jednak tradycyjne – drewniane konstrukcje , one nigdy nie wyjdą z mody.

Która z ogrodowych budowli zrobiła na Was największe wrażenie? Ja jestem zwolenniczką tych nowatorskich rozwiązań.

Pod dachem altany powinno znaleźć się miejsce na stolik oraz siedziska. To idealne miejsce na wieczorną kawę.

A na koniec żółta niespodzianka. Dziś po pracy znalazłam w skrzynce awizo. Nie spodziewałam się żadnej paczki i nie byłam do końca pewna czy ktoś się nie pomylił (listonosz zapisał,że paczka skierowana jest do Zuzanny Majewskiej... hmmm) Padał siarczysty deszcz i grzmiało (nastąpiło przesilenie, po kilku dniach upałów ). To mnie nie powstrzymało przed wizytą na poczcie. Okazało się, że paczka była adresowana do mnie (jest maj, listonosz prawdopodobnie zakochał się w pewnej Zuzannie :) .). Otwieram tajemniczą paczkę, a tam....  żółty płaszcz przeciwdeszczowy. Co za wyczucie czasu! Skąd wiedzieli, że dziś w Gdańsku będzie tak lało?  Uśmiałam się a razem ze mną panie na poczcie. Okazało się, że prezent pochodził z firmy  POZBRUK. To bardzo miły gest w taki burzowy dzień, dziękuję  :)

 

You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...