, , , , ,

Sielski ogród mojej mamy

20:54


       W tym roku udało mi się ukończyć realizację ogrodu mojej mamy. Ogród ma charakter wiejski - rabaty są poprowadzone swobodną linią i goszczą na nich rozmaite gatunki bylin. Na tarasie, pod koroną niewielkiego drzewka można odnaleźć spokój, odpocząć i zapomnieć o trudach codzienności - po prostu się cieszyć życiem!
Ogród wiejski charakteryzuje się bogactwem gatunków i różnorodnością kwiatów. W ogrodzie sielskim nie ma miejsca na symetrię i przesadny porządek - tu wszystko powinno żyć w zgodzie z naturą i wtapiać się w nią. W ogrodzie mojej mamy nie mogłam niestety "poszaleć", bo większą część przestrzeni zajmują warzywa i krzewy owocowe. Mimo małych kwietników udało mi się znaleźć miejsce dla wielu pięknych kwiatów. Tło na rabacie stanowią wysokie krzewy i byliny o wysokich kwiatostanach - takie jak ostróżki, rodgersja, irysy syberyjskie, perowskie czy jeżówki. Na drugim planie posadziłam byliny o średnim wzroście (rozchodniki okazałe, astry, liliowce), na pierwszym zaś rosną te najmniejsze - bergenie, bodziszki, kukliki, tawułki chińskie i miniaturowe orliki. Orliki zdążyły już przekwitnąć, podobnie jak łubiny, ostróżki, liliowce i czosnek siedmiolatek. Na szczęście zdążyłam się nimi pochwalić w poprzednim poście :). Teraz przyszła pora na zwiewne tawułki chińskie, naparstnicę purpurową i hortensje. Poniżej kilka kadrów:


Na słonecznej rabacie króluje lawenda, w półcieniu zaś naparstnica purpurowa
 
Tawułka chińska czaruje intensywnie różową barwą i wygląda przepięknie na tle niebieskiej hortensji
 
Na rabacie w półcieniu dominują pastelowe tawułki chińskie, hortensje i orliki ogrodowe
 
Po raz pierwszy w ogrodzie posadziłam kalie i radzą tu sobie świetnie!
Lawenda jest w pełnym rozkwicie, ale niedługo minie okres jej kwitnienia.  To niezwykle pożyteczna roślina. Można ją zasuszyć i zrobić woreczki zapachowe, świece i piękne kompozycje do wazonu. Ale to nie wszystko! Można z niej także sparzyć herbatę i wykorzystać jako aromatyczną przyprawę w kuchni - zarówno do sałatek  jak i do mięs. Ja kwiaty lawendy wykorzystałam jako dekoracje w domu, w ten sposób zachowałam czar wiosenny kwiatów na nieco dłużej.

W kompozycji wykorzystałam szczypiorek siedmiolatek oraz kwiaty lawendy.
 Zarówno szczypiorek siedmiolatek jak i lawenda po zasuszeniu nie tracą swoich walorów ozdobnych - kwiaty mają piękne pastelowe kolory i wyglądają jak żywe. Ponadto ich woń unosi się w całym pomieszczeniu. 

Na ścianie powiesiłam swój mały zielnik  - zasuszone kwiaty aksamitki, lawendy i rudbekii

Podczas gdy ja utrwalałam swoją pracę na zdjęciach, mój wierny kompan przyglądał się i pilnował czy dobrze wykonuję swoje zadanie  :) .




You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...