Wspomnienia z Belgii

01:00


Uff - ostatnie plansze "z żubrami" odesłane, mogę o 1:31 zająć się życiem prywatnym (o żubrach będzie później). Zrobiłam już porządek na pulpicie i został jeden folder "2014 12 14 BELGIA". Ciągle odkładałam ten wpis i co? Minął miesiąc a posta brak... Mam chwilę to nadrobię zaległości :).





Nasza przygoda zaczęła się w Holandii. Muszę przyznać, że zieleń otaczająca lotnisko w Eindhoven zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Przy budynku posadzono grupy traw, które podkreślały nowoczesną architekturę i dodawały pewnej lekkości. Bez tych kwietników pozostałaby zimna betonowa płyta. Na miejscu spodobały mi się także przystanki z zielonymi dachami. Fantastyczny pomysł! Do samochodu musieli ciągnąć mnie siłą, bo musiałam zrobić "jeszcze jedno zdjęcie".



Po kilku dniach spędzonych w Belgii trudno o podsumowanie. Mam kilka spostrzeżeń: 
- czystość, ład i porządek  (na ulicach, w domach i ogrodach)
- zieleń w miastach jest zadbana (starannie i regularnie strzyżona)
- większość działek posiada przedogródek (w Anglii pełni on zwykle funkcję parkingu, a tu rośliny posadzone są z pewnym zamysłem, często geometrycznym. Oczywiście żywopłoty są precyzyjnie strzyżone).
- niezrozumiały system segregowania śmieci :) (trzeba mieć 5 koszy i jeszcze składzik w garażu)

Ten wyjazd wiązał się ze świętami, więc cały czas poświęciliśmy naszej rodzinie. Tym razem nie znaleźliśmy nawet chwili na zwiedzanie. Do Belgi muszę wrócić po inspiracje.  Poniżej macie kilka ujęć "w biegu". Chyba zgodzicie się ze mną, że warto tu powrócić z aparatem :).




You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...