, , ,

Krótka opowieść o tym jak minął (uciekł) czerwiec w ogrodzie

18:52




Nareszcie! W całym tym pośpiechu znalazłam chwilę dla siebie.  Miałam ambitny plan, żeby chociaż raz w tygodniu podzielić się jakimiś nowinkami z „mojego ogrodowego świata”. Niestety sezon trwa a dni uciekają przez palce (w tym tempie to już nawet całe miesiące, czego dowodem jest absolutny brak aktywności w czerwcu). Dziś nic nie muszę przygotować na  wczoraj… dlatego  trochę powspominam, bo przecież tyle się działo....


Czerwiec nadszedł szybko i dostarczył wielu wrażeń..... Zarówno w pracy jak i życiu prywatnym miało miejsce kilka ważnych wydarzeń – począwszy od stworzenia zielonego zakątka w ogrodzie mojej mamy (dla niej to prawdziwe przeżycie, bo obiecywałam jej to odkąd skończyłam studia. Nie przyznam się ile minęło od tego czasu lat…). To mój spóźniony prezent na dzień mamy. Na pustej niegdyś przestrzeni zagościły obsypane kwiatami byliny, wonne zioła i krzewy. 

W pobliżu altany, gdzie panuje cień, posadziłam kilka odmian orlików, tawułki chińskie, funkie, irysy syberyjskie, rodgersję o  liściach przypominających liście kasztanowca i niewielką hortensję ‘Blue Bird’. Mam nadzieję, że jej się tu spodoba i w przyszłym roku nieco podrośnie. Zakochałam się w orliku ogrodowym 'Barlow Black' - którego kwiaty mają niezwykle oryginalny, ciemnofioletowy kolor. 

Na słonecznej rabacie rosną łubiny w różnych odcieniach różu. Jeden, taki "rodzynek" w grupie, ma kolor łososiowy i prezentuje się niezwykle na tle purpurowego rozchodnika 'Matrona'. Rosną tu także jeżówki purpurowe, liliowce ogrodowe, szałwia omszona, astry i liatrie kłosowe. Towarzyszą im zioła – tymianek, rozmaryn, szczypiorek i lawenda. Do grupy dołączyła także nowa, niska szałwia – miniaturowa odmiana ‘Marcus’. Prawdziwy podziw i nieskrywaną zazdrość wzbudza nasza królująca nad ogrodem ostróżka ogrodowa. Żadna ze znanych mi dotychczas odmian nie była tak wysoka jak okaz u mojej mamy. Kwiatostan przerósł mojego tatę... i moje najśmielsze oczekiwania (płotek na zdjęciu ma wysokość 2m !!!). 

W czerwcu na rabacie królowały orliki ogrodowe: Aquilegia hybrida Barlow Purple (1), Aquilegia hybrida Nora Barlow (2)  i najpiękniejszy w rodzinie  Aquilegia hybrida Barlow Black (3)

W cieniu rozrosła się nieśmiało funkia, a wśród kamieni imponująca  żurawka o fioletowych liściach ze srebrnym nalotem (Heuchera 'Season's King')
szałwia miniaturowa 'Marcus' (1),  wysooooka ostróżka ogrodowa (2)  i  akcent ozdobny w postaci jednorocznych osteospermum w ceramicznych donicach (3)
Mogę pochwalić się nieskromnie :), że w czerwcu został pomyślnie  zakończony  ”projekt kula” o którym wcześniej wspominałam. Siedzisko nie zostało jeszcze umieszczone w ogrodzie i  brakuje poduch,  dlatego szczegółową fotorelację przełożę na później, jak dopnę wszystko na ostatni guzik. Dziś mały przedsmak - kilka ujęć kuli i towarzyszących jej elementów ozdobnych wykonanych ze stali. Tu rdza jest jak najbardziej pożądana - mieniące się w odcieniach pomarańczy stalowe mrówki w słońcu przykuwają uwagę. 
Fragmenty kuli wykonanej na podstawie projektu Studia Projektowego Krajobraz.. taki mały przedsmak

Kanał wodny z przelewem
Rzeźby rozstawione w pobliżu kuli

Najważniejsze wydarzenie miało miejsce pod koniec miesiąca –  moi przyjaciele Marta (lata znajomości….) i Maciek (od 22 czerwca oficjalnie przygarnięty do naszej zielonej rodziny :) ) postanowili powiedzieć sobie sakramentalne „tak”. Korzystając z okazji, jeszcze raz gratuluję i życzę szczęścia na nowej drodze życia. 

 
GRATULACJE !!!!!


Ps. W najbliższym czasie pomysły i inspiracje na ślubne dekoracje. Marta i Maciek wykazali się ogromną kreatywnością i zaskoczyli swoich gości. Kilka kadrów  już wkrótce na blogu...


You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...