, ,

20 młodych artystów w Oliva Gate

20:25

10 lutego w jednym z budynków Oliva Gate (nowe centrum businessowe w Gdańsku) otwarto wystawę młodych i kreatywnych artystów z grupy e66. Zaproszenie od jednego z nich -  metaloplastyka  - Pawła Szczepańskiego przyjęłam z nieukrywaną radością. Dlaczego? Po pierwsze - na takich spotkaniach poznaje się niezwykle barwnych i ciekawych ludzi, ludzi z pasją. Po drugie - wystawy są bogatym źródłem inspiracji. Poza tym architektura krajobrazu to także sztuka - tyle że ogrodowa. 
Samo wnętrze galerii jest ciekawe - surowe ale klimatyczne. Nieotynkowane ściany to idealne tło dla przedstawionych instalacji, obrazów i rzeźb. Czułam się tam jak rybka w wodzie a po wystawie miałam milion pomysłów na aranżacje (oczywiście zdobyłam numery i mam nadzieję, że na wiosnę pochwalę się ciekawymi realizacjami). Wiele z przedstawionych dzieł mogłabym umieścić w swoich ogrodach. Szczególnie spodobały mi się prace Bartosza Chylewskiego, Sandry Arabskiej oraz Pawła Szczepańskiego. Bartosz Chylewski przedstawił kilka postaci wykonanych po części z drewna a po części ze spawanych elementów. Leżący mężczyzna byłby idealnym dodatkiem do nowoczesnego ogrodu - umieściłabym go w szumiących trawach. Delikatne oświetlenie punktowe dostarczyłoby dodatkowych wrażeń estetycznych w porze wieczorowej. Rozmarzyłam się...  Obrazy olejne Sandry Arabskiej ozdobiłyby niejedno wnętrze (ja nie mogłam oderwać wzroku od obrazu utrzymanego w tonacji czerwonej). Uwagę przykuwała także "Corsa" autorstwa Pawła Szczepańskiego. Wiele godzin pracy przyniosło efekty. Taki element sztuki byłby idealnym akcentem w ogrodzie męskim. Poza tym na wystawie można było podziwiać instalacje z dźwiękami, filmy, rzeźby podwieszane i instalacje tymczasowe (np. rozbite jajka). Każdy znalazłby coś ciekawego dla siebie.
Ja byłam pod wrażeniem, a jak Wam się podoba?. Poniżej kilka wybranych prac.  Enjoy!









Poniżej zdjęcia ogrodów, w których zastosowano elementy metaloplastyki.

The Ace of Spades, autor David  Domoney , Chelsea Flower Show 2009
fot. Joanna Majewska


Męski ogród

You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...