, , ,

Zielony kolorem roku 2017 - greenery

23:34

Co roku, począwszy od 1999 Instytut Panton przedstawia barwę, która będzie motywem przewodnim przez cały rok i wyznacza trendy np. w grafice, wnętrzach czy modzie. Różowy, marsala, błękit i wszystkie pięćdziesiąt twarzy greya są już  passé ;). W tym roku będzie królował zielony! Swoją drogą- to ulubiony kolor mojego M.




Zielony. Niegdyś (a konkretnie w średniowieczu) był symbolem losu i przypadkowości - był kojarzony raczej negatywnie. Szybko odzyskał swoją reputację. Dziś kojarzymy go z życiem,  naturą,  nadzieją i równowagą.  Mi zielony kojarzy się z wiosennym przebudzeniem,  radością,  świeżością i rozpoczęciem sezonu w ogrodzie.

Według Pantona, zielony to nie tylko symbol nadziei, to  także symbol pierwszych pąków wiosennych kwiatów oraz źdźbeł świeżo zasianych traw. Swoją decyzję Panton uzasadnia nie tylko wartościami estetycznymi, ale i politycznymi - oprócz powszechnie znanej symboliki, kolor ma być kojarzony także z ruchami sufrażystek i sprawiedliwości rasowej z 20. wieku. Wiecie że, bojowniczki  o prawa kobiet uznały trzy kolory – fioletowy, biały i zielony – za swój symbol?.  Ja też nie wiedziałam :) Doczytałam z ciekawości, bo zastanawiałam się  co ma wiosna i nadzieja ma do sufrażystek? To pierwsza ciekawostka, tuż po niej druga -   zieleń to ważny kolor islamu. Zielony był ulubionym kolorem Mahometa i dominuje na fladze Arabii Saudyjskie.

O tym, że kolor zielony będzie modny w tym roku  wiedziałam wcześniej. Znajoma kosmetolog - Pani Asia - wspominała już o tym  w listopadzie, kiedy usilnie namawiała mnie na szałową zieleń na paznokciach. taaaa... Mogłoby się wydawać, że z uwagi na moją pracę i pasję, zielony powinien być moim ulubionym kolorem, tymczasem jedyne co mam zielone w domu to miska do prania :).

Gdybym jednak mogła wybierać i posiadała odpowiedni budżet to mogę  polubić zielony, ale tylko na kilku wybranych przedmiotach:

1) O taki piękny  fotel babuni bym kupiła | model Oldschool | ikershop
2) Garnek w grochy, żeby na końcu tęczy ustawić | filiżanka-sklep.pl
3) Krzesło ogrodowe  |  Out&out roiginal
4) Żarówki na zielonym kablu |  lampytanie.pl
5) Audi TT RS  Lime Green |  Audi.pl
6) Nowoczesny żyrandol | Bassa Argon |  Homebook.pl
7) Szałowy kubek w grochy |  Dedekor.pl
8) Aparat kompaktowy |Panasonic DMC-FS7EP ZIELONY | rtv- agd
9) Lakier  hybrydowy 
10) Adidas - edycja limitowana z Kermitem :) Absolutnie czadowe! |Kermit the Frog adidas Superstar II Sneakers | laughingsquid.com
11) Sofa | model York Ibiza | bonami.pl
12) Szklanka | model FABULÖS | IKEA

Instytut Pantona nie przekonał mnie do przemalowania przedpokoju ;)
A Was?





You Might Also Like

0 komentarze

O MNIE

Projektant ogrodów, dekorator i grafik w jednym. Ambitna, pedantyczna - lubi ład, porządek i dba o każdy detal, niepoprawna optymistka. Lubi wszystko co kreatywne, twórcze, nieschematyczne i pomysłowe . Szanuje tradycję i bogatą historię ogrodów, jednocześnie śledzi trendy i wprowadza nowatorskie rozwiązania do przestrzeni. Realizuje swoje marzenia w autorskim studiu wraz z innymi pasjonatami architektury krajobrazu, ogrodnictwa i sztuki.

A TO CIEKAWE

RHS Chelsea Flower Show 2015 - fotorelacja

The M&G Garden 2015 The Retreat Jo Thompson Ta niesamowita wizualizacja The M&G Garden najlepiej oddaje ducha tegorocznej wyst...